Uvodna beseda
V tej številki IBS Poročevalca predstavljamo nekaj uspešnih primerov na študente osredotočenega učenja, ki jih izvajajo slovenski predavatelji. Dobre prakse se nanašajo predvsem na učni proces, v nekaterih primerih pa vsebujejo tudi ocenjevanje. Opisi dobrih praks kažejo, da znajo slovenski predavatelji uspešno povezovati v učno snov različna področja, različne predmete, da v več primerih delajo globalno in povezujejo v učni proces ne le tuje jezike, pač pa tudi različne države, da uspešno vključujejo v učenje sodobno informacijsko tehnologijo, pa tudi, da imajo izjemen smisel za težave študentov in jim skušajo snov posredovati tako, da jo ne le razumejo, pač pa tudi dobro opravijo izpite in izgubijo strah pred predmeti kot so statistika in tuji jeziki. Takšnih prispevkov si še želimo.
Dr. Irena Marinko |
|
Poljudni članek
Ime dejavnosti Izvedba učenja preko medpredmetnega povezovanja, ki je vključevalo tudi obisk podjetij v tujini (Avstrija).
Namen Povezovanje teorije in prakse, različnih znanj iz predmetov Poslovno komuniciranje (začenši s pravili poslovnega bontona) in Poslovni tuji jezik 2 – nemščina. Študentje (med drugim) aktivno poslušajo (obisk dveh podjetij v Avstriji) in oblikujejo informacije ter dajejo povratne informacije v tujem jeziku (nemščina), sodelujejo v (poslovnem) razgovoru v nemščini, ustrezno predstavijo v nemščini (izbrano) podjetje in njegove produkte oziroma storitve ter poslovne rezultate.
|
|
Poljudni članek
Kraj izvajanja: Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani Ciljna skupina: študenti 2. letnika podiplomskega študija umetnostne zgodovine (MA) Število študentov: 12 Ime dejavnosti: projektno učenje/raziskovanje
Namen dejavnosti S pričujočim načinom izvajanja učenja želimo študente vzpodbuditi k samostojnemu raziskovanju v okviru (umetnostnozgodovinske) stroke, ki temelji zlasti na odkrivanju novega besedišča v tujem jeziku ter povezovanja med tradicionalno, kanonizirano in sodobno likovno umetnostjo. Novo strokovno besedišče uporabimo v praksi. Študenti so sposobni, da v tujem jeziku (nemščina) sami označijo likovno umetnino ter jo ob uporabi stalnih sintaktičnih zvez in običajnih jezikovnih paradigmah stroke znajo tudi opisati. Raziskovalni del je vezan na izbor ustreznih likovnih umetnin, projektni na njihovo refleksijo v sodobnosti.
|
|
Poljudni članek
Ime in priimek: Ksenija Vodeb
Ime dejavnosti: Učenje s pomočjo raziskovanja
Namen: Študent absolvira vsebine pri predmetu Turizem in prosti čas
Predstavitev dejavnosti: Na uvodnem predavanju učitelj predstavi način dela pri predmetu, osnovno in dopolnilno literaturo, predstavi osnovne cilje predmeta in tematske sklope.
Prvi tematski sklop učitelj predstavi bolj podrobno, s ključnimi izhodišči, temami in vprašanji, ki jih v nadaljevanju, kot oblikovane naslove krajših pisnih poročil, po lastni presoji študenti sami izberejo - se prijavijo k temi. Učitelj poda tehnična in vsebinska navodila za pripravo pisnega poročila - naloge, ki jo študent samostojno pripravi ob uporabi strokovne in znanstvene literature, spletnih virov in drugih gradiv.
Pisna naloga obsega 3 do 5 tipkanih strani z uporabo namanj 5 enot virov in literature na izbrano temo. Viri so znanstvena in strokovna literautra s področja, ne starejši od 10 let, z izjemo kapitalnih del. Naloga ima obliko referata. Upoštevati je treba APA stil navajanja virov.
|
|
|
Poljudni članek
Ime dejavnosti Izvedba učenja s pomočjo raziskovanja - globalno partnerstvo v izobraževanju
Neposredni namen Povečati motivacijo študentov za aktivno uporabo tujih jezikov, razviti veščino sodelovanja in komuniciranja s tujimi partnerji, razvijati medkulturno kompetenco in mednarodno dejavnost s pomočjo inovativne uporabe sodobne IK tehnologije.
|
|
Poljudni članek
Predmet Statistika študenti na družboslovnih smereh sprejemajo s slabo motivacijo, pogosto celo z odporom. Ker je statistika povezana z računanjem, množico formul, se predavatelj znajde v dilemi. Ali dosledno izpeljati vse formule in študentom dokazati, zakaj veljajo taki statistični zakoni, ki jih uporabljamo, ali pa preprosto statistiko spremeniti v skupek receptov in formul, ki jih študenti bolj ali manj pravilno uporabijo pri delu. Statistika je v zadnjih desetletjih postala močno orodje za raziskovanje, posebej še na področju družboslovja, kjer imamo običajno velike količine podatkov, zato je pomembno, da učitelj pritegne pozornost študentov, jih pritegne k delu in jim omogoči, da s pridobljenim znanjem samostojno opravijo preproste statistične raziskave. Minimalni cilj predmeta pa je, da študenti vsaj razumejo vrednost rezultatov posameznih statističnih raziskav.
|
|
|
|
|
|