IBS Mednarodna poslovna ola Ljubljana
Vabimo vse, ki bi eleli prispevati v IBS poro?evalec, da se nam oglasijo s prispevki na info@ibs.si.
2016 > Letnik 6, t. 1
DR. KSENIJA VODEB: U?ENJE S POMO?JO RAZISKOVANJA |
|
|
|
Ime in priimek: Ksenija Vodeb Ime dejavnosti: U?enje s pomo?jo raziskovanja Namen: tudent absolvira vsebine pri predmetu Turizem in prosti ?as Predstavitev dejavnosti: Na uvodnem predavanju u?itelj predstavi na?in dela pri predmetu, osnovno in dopolnilno literaturo, predstavi osnovne cilje predmeta in tematske sklope. Prvi tematski sklop u?itelj predstavi bolj podrobno, s klju?nimi izhodi?i, temami in vpraanji, ki jih v nadaljevanju, kot oblikovane naslove krajih pisnih poro?il, po lastni presoji tudenti sami izberejo - se prijavijo k temi. U?itelj poda tehni?na in vsebinska navodila za pripravo pisnega poro?ila - naloge, ki jo tudent samostojno pripravi ob uporabi strokovne in znanstvene literature, spletnih virov in drugih gradiv. Pisna naloga obsega 3 do 5 tipkanih strani z uporabo namanj 5 enot virov in literature na izbrano temo. Viri so znanstvena in strokovna literautra s podro?ja, ne stareji od 10 let, z izjemo kapitalnih del. Naloga ima obliko referata. Upotevati je treba APA stil navajanja virov. Na naslednjem sre?anju tudenti samostojno predstavijo naloge izbranih tem ob uporabi power point presentation orodja, ob ?emer se spodbuja uporaba le klju?nih besed in ne stavkov ali povedi, slikovni material, avdio in video material, s katerim se temo e dodatno osvetli in ponazori. tudent, po 10 do 15 minutni, predstavitvi svoje teme mora vzpodbuditi skupinsko razpravo v razredu tako, da zastavlja vpraanja, izpostavi svoja kriti?na stali?a in se s tem reflektira na obdelano tematiko iz teoreti?nega in/ali epistemolokega vidika. U?itelj moderira diskusijo in dri rde?o nit teme pogovora ter jo navezuje na u?ne cilje s podro?ja obravnave. Povzema ugotovitve, izpostavlja poudarke, odpira nova vpraanja ter spodbuja zastavljanje vpraanj pri tudentih. Na tak na?in nastanejo tudi predlogi za morebitne nove teme nadaljnjih nalog, sicer pa so te pripravljene e od strani u?itelja. Teme sledijo u?nim ciljem pri predmetu iz naslova u?nega na?rta in tematskih sklopov ter kompetenc, ki jih ta dolo?a. Dejansko teme pisnih nalog predstavljajo izpitna vpraanja pri predmetu, s tem, da odgovore poglobljeno i?ejo tudenti sami z izhodi?no literaturo, ki je pri predmetu predpisana po u?nem na?rtu, se pa dodatno tudi sami odlo?ajo pri izbiri med vsemi drugimi dostopnimi viri in literaturo s podro?ja teme. Ve? kot je tem predstavljenih, ve? je monosti za povezovanje med ugotovitvami, teorijami, pogledi in prakti?nimi primeri, ki jih teme nalog odkrivajo. Posamezni tudent na izbrano temo lahko uporabi vse razpololjivo gradivo, a se zanj mora sam odlo?iti. Ves ?as mu je pri tem na voljo tudi u?itelj, ki ga po potrebi oziroma elji tudenta, usmeri glede literature ali pa pregleda nastajajo?o nalogo in ga opozori na morebitne dopolnitve, sugerira katera podro?ja bi moral e bolj osvetliti, bolj jasno napisati, glede tehni?nih in oblikovnih vpraanj ustreznosti naloge in podobno. tudenta se spodbuja, da je pri predstavitvi naloge ?im bolj nazoren in se pri tem izraa na na?in, ki mu je najbliji. Uporablja lahko razli?ne tehnike od diagramov, grafi?nih ponazoritev, glasbenih vlokov, slikovnega gradiva, risb in podobno. Opomba: Pri dejavnosti je potrebno zagotoviti redno delo in ocenjevanje dela tudentov (posameznih pisnih nalog) s popolno povratno informacijo in razlago, pri ?emer je poudarek na pohvali za odli?no oddelane elemente naloge in konstruktivni kritiki za nekaj slabe oddelane elemente naloge ali predstavitve. Nalogo in predstavitev oceni tudi tudent sam, prav tako tudi sluatelji in sodelujo?i v razpravi ob predstavitvi. Na tak na?in dobi u?itelj celovito oceno naloge, ki jo zapie na pisni izdelek in vstavi v mapo tudenta. Za mapo nalog skrbi tudent sam, saj ob koncu semestra mora imeti v mapi 7 ustreznih pisnih nalog. Na tak na?in je delo in ocenjevanje pri predmetu zaklju?eno, tudenti pa so poglobljeno raziskovali teme, ki na nek zaokroen na?in predstavljajo izpitna vpraanja pri predmetu. Pridobljeno znanje je tako bolj temeljito in celovito, saj so z lastnimi napori in aktivnostjo prili do informacij, ugotovitev in sklepov. Ob primernem vremenu, zaradi narave predmeta, predstavitve tem izvedemo v u?ilnici na prostem (pred fakulteto na travniku), kjer je dovolj miru za resno delo, a okolje izven predavalnice vpliva spodbudno in spro?ujo?e na vse sodelujo?e. Viri in literatura: lastni. |



