IBS Mednarodna poslovna šola Ljubljana
Vabimo vse, ki bi želeli prispevati v IBS poročevalec, da se nam oglasijo s prispevki na info@ibs.si.
2019 > Letnik 9, št. 1
MAG. BOŽENA KRAMAR: PRIMERI NA ŠTUDENTE OSREDOTOČENEGA UČENJA PRI POSLOVNI EKONOMIKI |
![]() |
![]() |
1. Učenje s pomočjo dela v skupinah in priprava predstavitvenega nastopa skupine Namen Študenti se naučijo, kako lahko aktivno sodelujejo pri učenju vsebine snovi na način, da lahko prispevajo tudi svoje znanje in izkušnje. Predstavitev dejavnosti Študente seznanimo, da lahko skupino sestavlja od 2 do 4 oseb; skupino lahko oblikujejo sami študentje glede na poznavanje med seboj ali se skupina tvori kar po sedežnem redu (kdor sedi skupaj). Pri skupinskem delu so potrebna jasna navodila predavatelja. Predavatelj vodi delo skupin s pomočjo navodil z vprašanji (power point prezentacija), na katere morajo skupine odgovarjati in tako nastaja izdelek oziroma vsebina naloge. V našem primeru gre za izdelavo poslovnega načrta nekega podjetja x. Posamezna skupina si sama izbere vrsto podjetja ( s.p., d.o.o., d.n.o.) in dejavnost podjetja. Predavatelj sproti razloži posamezne strokovne vsebine in aktivno sodeluje oziroma pomaga skupinam pri pisanju posameznih poglavij poslovnega načrta. Tako študentje aktivno sodelujejo in postavljajo vprašanja. Vsak posameznik v timu prispeva največ, kar zna in zmore glede na izkušnje z delom v podjetju in glede na znanje. Dobro zastavljen in voden primer v udeležencu zbudi splošno pozornost in radovednost. Lastna stališča se z razpravljanjem utrjujejo in izbrusijo. Postopno se izgrajuje sposobnost analitičnega razmišljanja, argumentiranja in razpravljanja. Predavatelj oceni in jasno opredeli čas za skupinsko delo ter temo oz. zahteve. Opomba Študentom je treba dati za oblikovanje/pisanje poslovnega načrta dobro zastavljena strokovna vprašanja o posameznih poglavjih poslovnega načrta, na katera pisno odgovarjajo in s tem nastaja vsebina le tega, zelo dobro sprotno strokovno obrazložitev, nudenje pomoči skupinam pri pisanju in idejah in tudi dovolj časa. Predavatelj torej aktivno sodeluje s študenti ves čas.
2. Učenje s pomočjo uporabljenih virov za reševanje problema Namen Predstavitev dejavnosti Predavatelj postavi več aktualnih ekonomskih problemov, ki jih razdeli med študente (1 ali 2 skupaj) v proučevanje ob uporabi različnih virov (vsaj trije viri). Študentom pomaga pri iskanju ustreznih virov, posreduje jim po e pošti nekaj e-povezav. Študente prosi, naj preberejo literaturo in vsebino le te (bistvo) predstavijo v razredu. Nato se začne razprava ostalih študentov o predstavljenem problemu s pomočjo predavatelja. Poskušamo razmišljati o rešitvah problema, skupaj postavljamo hipoteze. Študentje dobijo točke za svoj prispevek, ki se na koncu prištejejo k izpitu. Opomba |